Smar dimocznikowy ATM-PADIM M90

Strona Główna / Produkty

ATM-PADIM M90

Smar dimocznikowy ATM-PADIM M90

Długoterminowy półsyntetyczny smar dimocznikowy o niskim momencie do smarowania łożysk tocznych i ślizgowych silników elektrycznych, wentylatorów, pomp, napędów i mechanizmów precyzyjnych.

Obniża temperaturę pracy łożysk, wydłuża kilkakrotnie żywotność łożysk, wycisza pracę, wydłuża okres smarowania, obniża zużycie energii elektrycznej i obniża koszty eksploatacji urządzeń o 40-60%.

PADIM-M 90 jest unikalnym smarem dimocznikowym IX generacji produkowanym
w komputerowo sterowanej atmosferze bezpyłowej (DFE Dust Free Environment).

Wyróżnia go kilkakrotnie dłuższa żywotność w wysokich temperaturach w porównaniu do smarów tradycyjnych, bardzo długa stabilność w wodzie, doskonała ochrona antykorozyjna, cicha praca bez wibracji (cichobieżność) i niski moment pracy (niższe zużycie energii el.) w zakresie temperatur od -40 do 200°C. 

Zawiera unikalny zagęszczacz dimocznikowy A+A, specjalną kombinację olejów syntetycznych
i parafinowych o średniej i niskiej lepkości, oraz specjalny pakiet dodatków ulepszających.

Polecany smar w utrzymaniu ruchu do silników elektrycznych, wentylatorów, pomp i napędów
w przemyśle papierniczym, chemicznym, drzewnym, energetycznym, samochodowym, górniczym
i hutniczym.

Zastosowanie: PADIM-M 90 jest polecany do:

  • Łożyska kulkowe: wolno i szybkoobrotowe, bardzo długa żywotność, również do wałów pionowych.
  • Łożyska wałeczkowe: bardzo dobre właściwości smarowe, używany w łożyskach stożkowych
    i cylindrycznych (polecany do smarowania tzw. kontaktu liniowego)
  • Łożyska ślizgowe: specjalny dimocznik również zabezpiecza przed wibracjami i zacieraniem.
  • Silniki elektryczne zastępcze, poddawane wibracji, gdy istnieje możliwość uszkodzenia łożysk.
  • Długoterminowego smarowania łożysk silników elektrycznych, wentylatorów w suszarniach, pomp wodnych, chemicznych pracujących w niskich od -40˚C i wysokich temperaturach do 200˚C,
    w dużej wilgotności, wodzie, parze lub agresywnym środowisku, kurzu, wysokim zapyleniu.
  • Smarowania łożysk na pierwszy montaż lub urządzeń wymagających jednorazowego smarowania dla łożysk bezobsługowych lub zamkniętych do 160˚C.
  • Jako smar wyciszający do łożysk tocznych i ślizgowych o małym momencie ułatwiający rozruch.
  • Łożysk tocznych i ślizgowych średnio i wysokoobrotowych: poddanych przeciążeniom
    w trudnych warunkach lub z ograniczonym dostępem.
  • Łożysk przenośników, rolek transportowych, ogrzewania cylindrów, wałów, rolek, w piecach, hutach, odlewniach metali, łożysk pracujących w wodzie, zaworów, szpilek, uszczelnień, armatury pracującej w niskiej temperaturze.
  • Uszczelek, pralek, maszyn myjących, zmywarek, na pierwszy montaż w produkcji.
  • Smarowanie maszyn drukarskich
  • Siłowników pneumatycznych, uszczelnień, szczególnie pracujących w agresywnym środowisku.
  • Smarowanie wrzecion i uchwytów obrabiarek, maszyn CNC
  • Urządzeń w przemyśle rafineryjnym, hutniczym, szklanym, ceramicznym, górniczym, energetycznym, tekstylnym, chemicznym, papierniczym, itp.

 

PROBLEM:

PADIM-M 90


Zapiekanie łożysk
w wysokich temperaturach

PADIM-M 90

zawiera zagęszczacz niemetaliczny dimocznikowy i posiada 5-krotnie lepszą odporność na utlenianie niż smary litowe.

Wyjątkowa stabilność termiczna. Może pracować w wysokich temperaturach stale do 200°C, a chwilowo do 250°C i posiada wysoki punkt kroplenia >255°C.

(Pozytywny test żywotności SKF R0F test: 1680 godz. 

@160°C, 10 000 obr./min).


Częste smarowanie i duży nakład pracy

PADIM-M 90

gwarantuje nawet 10-krotnie dłuższy okres smarowania niż tradycyjne smary litowe i 2-krotnie dłużej niż smary polimocznikowe.

(Pozytywny test żywotności ASTM D1741: >4000 godz. @125°C,
3 500 obr./min).


Często jest wybierany przez konstruktorów jako smar dożywotni do łożysk zamkniętych.

Krótka żywotność łożysk.

Awarie i zużycie mechaniczne łożysk

PADIM-M 90 

posiada wyjątkową kompozycję zagęszczacza, który zabezpiecza łożyska przed zużyciem (fretting, flaking). Zagęszczacz dimocznikowy tworzy mechanizm stałej dystrybucji filmu olejowego:
10-krotnie grubszy film smarowy niż w przypadku smarów litowych. 

Tworzy ochronną nanopowłokę (ok.100nm) na powierzchni bieżni łożyska, (niebieski nalot). Test przeciw zacieraniu (anti-fretting) FAFNIR Test D 4179 wykazuje 5-krotnie mniejsze zużycie powierzchni trącej niż smary litowe.


Korozja łożysk, woda, wilgoć, agresywne środowisko

PADIM-M 90

 zapewnia doskonałą ochroną antykorozyjną łożysk zarówno w wodzie destylowanej i 100% wodzie morskiej. EMCOR test, ISO11007, 

0-0, 0-0, gdy większość smarów litowych przechodzą ten test tylko w wodzie destylowanej.

Test wałeczkowania ASTM 1831 z 10% wodą wykazuje 8-krotnie dłuższą żywotność niż w przypadku tradycyjnych smarów litowych.

Lepsza chemoodporność niż smary litowe.

Wyciek oleju z łożysk

PADIM-M 90

 jest wyjątkowo stabilny mechanicznie i termicznie. Zapobiega wyciekaniu oleju z łożyska, brak efektu pocenia.

 

PROBLEM:

PADIM-M 90

Wibracje
i hałas pracy

PADIM-M 90

jest smarem cichobieżnym, obniża hałas pracy,

eliminuje wibracje i zabezpiecza przed trybokorozją.

Jest również polecany do wałów pionowych i łożysk ślizgowych.

Miejsca trudnodostępne

PADIM-M 90

pozwala wydłużyć okres smarowania kilkukrotnie w porównaniu do smarów litowych i dlatego łożyska nie wymagają tak częstego smarowania jak smarów litowych. Dodatkowo nie utlenia się i nie zapycha smarowniczek.

Wysokie koszty smarowania

PADIM-M 90 

pozwala obniżyć koszty smarowania łożysk nawet o kilkadziesiąt procent i zastosować 1 smar zamiast 40 różnych smarów.

Trudny rozruch
w niskich temperaturach

PADIM-M 90 

gwarantuje nawet 10-krotnie niższy moment startowy i moment pracy w niskich temperaturach od -40°C niż tradycyjne smary polimocznikowe.

Wysokie zużycie energii elektrycznej

PADIM-M 90 

pozwala obniżyć zużycie energii elektrycznej średnio o około 1%.

Testowany silnik 480 kW wykazał 0,9% oszczędność energii elektrycznej:

40 000 kWh /rok i ograniczenie emisji CO2 o 22ton /rok.

Gwarancja na nowe urządzenia

PADIM-M 90 

daje gwarancję mobilności. Jest wyposażony w specjalny program do obliczania żywotności łożysk, do obliczania i planowania interwału smarowania i dawki smaru dla indywidualnych warunków pracy w danym łożysku.

 

Charakterystyka PADIM-M 90

Norma

Wartość

Olej bazowy

 

PAO+Min+Polimer

Zagęszczacz

 

Specjalny Dimocznik A+A

Wygląd

 

Jasnobeżowy

Lepkość kinematyczna w 40°C / 100°C [cSt]

ASTM D445

90 / 11 

Penetracja wypracowana [mm]

ASTM D217

260 x 0,1

Klasa NLGI

 

2/3

Test korozji płytki miedzi (100°C w 24godz.) 

ASTM D 4048

spełnia

Strata przez odparowanie, % masy (99ºC, 22godz.) 

ASTM D972

0,3

Separacja oleju, % masy (100°C, 24godz.) 

FTMS791C-321Mod.)

0,6

Odporność na utlenianie, kPa (99ºC, 100godz.) [kPa]

ASTM D 942

10 

Stabilność mechaniczna:  

FTMS 791C-313

345

Test wymywania wodą, %masy  (79°C,1godz.) 

ASTM D1264

2

Ochrona antykorozyjna EMCOR test 

ISO 11007

0 – 0

Zmodyfikowany test EMCOR (100% woda morska)

ISO 11007

0 – 0

Moment oporowy w niskich temp.
@ -40°C [mN·m]

Start:

ASTM D1478-63

1050 

Bieg:

280

Test żywotności smaru, godz. (125°C, 3500 obr./min)

ASTM D1741

4.000 godz. spełnia

Test żywotności smaru, godz. (150°C, 10.000 obr./min)

ASTM D3336

3.000 godz. spełnia

Test żywotności smaru, godz. (160°C, 10.000 obr./min)

SKF R0F Test.

1.680 godz. spełnia

Punkt kroplenia [°C]

ASTM D566

>260

Temperatura stała pracy [°C]

 

-40 ÷ 200

Temperatura maksymalna pracy przy stałym zasilaniu automatycznym [°C]

 

250

Współczynnik maks. prędkości dla łożysk tocznych
(max DN= n x mm ):

 

700 000

 

Kompatybilność z uszczelkami 

Smar PADIM-M 90 jest neutralny wobec większości uszczelnień, uszczelek, tworzyw, gum, elastomerów.

Mieszanie z innymi smarami:

Smar można mieszać z następującymi typami smarów:

Litowe, kompleksowo-litowe, kompleksowo-wapniowe, polimocznikowe, dimocznikowe, zarówno na bazie olejów mineralnych i syntetycznych z wyjątkiem poliglikolowego (PAG).

Uwaga: 

Smar nie jest kompatybilny ze smarami 

bentonitowymi, krzemionkowymi, kompleksowo-barowymi. 

Należy również uważać podczas mieszania ze smarami wapniowymi prostymi.

Podczas zmiany smaru należy starać się usunąć stary smar lub wypchnąć możliwie najwięcej i uzupełnić lukę nowym smarem, aby zapewnić optymalne właściwości. Następne smarowanie należy powtórzyć po 100÷200 godzinach pracy, aby całkowicie wypchnąć stary smar.

 

PADIM-M 90  spełnia wszystkie wymagania dla smarów do silników elektrycznych i wentylatorów:

  • Bezawaryjność = Wyeliminowanie Awarii Łożysk:
      • Szeroki zakres temperatur pracy – odporność na utlenianie
      • Ochrona antykorozyjna
      • Zmienna prędkość obrotowa
      • Odporność na wodę i agresywne media
  • Długa Żywotność Urządzeń:
      • Wyższa wydajność i ochrona łożysk,
      • Wyższa jakość smarowania
      • Wyciszenie pracy, tłumienie wibracji
      • Wyeliminowanie awarii
  • Obniżenie kosztów:
      • Niskie zużycie energii
      • Obniżenie kosztów smarowanie
      • Obniżenie kosztów napraw
      • Mniejsze zużycie smaru i unifikacja smarów
  • Szerokie Zastosowanie – Unifikacja smarów:
    • Łatwy w stosowaniu (kompatybilność) – łatwa zamiana
    • Łatwe i właściwe stosowanie
    • Powtarzalność konsystencji

 

Porównanie żywotności smarów w łożyskach:

* czas pracy smaru na urządzeniu określamy laboratoryjnie po testach w laboratorium próbek smaru z badanych łożysk.

** W praktyce smar PADIM-M 90 jest dokładany do łożyska po 3000 godzin pracy w temperaturze stałej 140°C

PYTANIA & ODPOWIEDZI

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Tu znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeśli czegoś brakuje, skontaktuj się z nami – chętnie pomożemy! 😊

Tak. Dzięki wyższej stabilności lepkości i wysokiej czystości jest kompatybilny zarówno z nowoczesnymi, jak i starszymi układami hydraulicznymi. Profesjonalny producent olejów i smarów to podstawa.

Oczywiście. Nasz zespół jest do Twojej dyspozycji, pomożemy Ci wybrać najlepsze rozwiązanie w oparciu o specyfikację maszyn i warunki pracy.

Z reguły jesteśmy w stanie dostarczyć produkty w ciągu 24-48 godzin (w zależności od lokalizacji i wielkości zamówienia). W przypadku stałych umów zapewniamy bieżące stany magazynowe dostosowane do potrzeb klienta.

Skontaktuj się

Masz pytania? Napisz do nas – znajdziemy najlepsze rozwiązanie dla Ciebie!